שלום קוראים יקרים! לכל אחד מאיתנו עברה אי פעם מחשבה שהוא צריך שינוי וגיוון בחיים, המחשבה הזו תפסה אותי לפני מספר שנים שהחלטתי לשפר את איכות החיים שלי ולעזור גם לאחרים לעשות כך.
במעבר חד עזבתי את לימודי התואר בכלכלה והתחלתי ללמוד נתרופתיה ואימון כושר גופני. מאותה החלטה קשה שעשיתי, אני כל יום מודה על כך שמתאפשר לי לחיות אורח חיים בריא ולהעניק לזולת את הידע ואת הכלים בכדי לחיות כך.
שינוי אמיתי לא נמדד במספר ימים או חודשים אלא בהתמדה ושילוב פעילות גופנית ותזונה בריאה בתוך מהלך כל היום שלכם. אין צורך להקשות על עצמכם בפעילות עוצמתית ובשינוי כל הרגלי האכילה שלכם.
אני ממליצה להתחיל בקצב שלכם במתינות, מה שיאפשר לכם לקבל את השינוי בדרך טבעית ונינוחה ולא מכה אחת כואבת שתגרום לכם להתייאש מהר.
אז אם אתם עדיין כאן כנראה שאתם באמת מייחלים לשינוי חיובי בחיים שלכם. כפי שכבר אמרתי, כל אחד מכם צריך לחשוב כיצד לשלב את הפעילות הגופנית בתוך מהלך היום.
אני חשבתי קצת בשבילכם וצמצמתי הכול לתוך שמונה טיפים לאורח חיים בריא:
1.ראשית כל כשאתם קמים בבוקר הקדישו 10 דקות מזמנכם בכדי לעשות פעילות.
בחרו שלושה תרגילים כגון תרגילי בטן, שכיבות סמיכה וקימה מכריעה לעמידה.
2. כשאתם מגיעים לעבודה, החנו את הרכב רחוק יותר ממקום העבודה ותרוויחו מספר דקות של אוויר ושריפת שומנים. אם אתם מגיעים באוטובוס רדו מספר תחנות לפני.
ואם אתם רוצים להעניק מעשה טוב לעצמכם וגם לאיכות הסביבה, פשוט תיסעו באופניים. 3. כשאתם עולים במדרגות, בכל עלייה דלגו על מדרגה אחת.
מצוין לשרירי הרגליים ולעיצוב הישבן.
4. בסוף היום בעבודה אתם מפנטזים להגיע הביתה ולצפות בטלוויזיה? גם זה בסדר, אל תחסכו מכם את ההנאות הקטנות.
במהלך 7 דקות של פרסומות בצעו תרגילי בטן לשריפת שומנים. בהפסקה הבאה גוונו ובצעו תרגילי סמיכה ותרגילי כריעה ועמידה.
אני בטוחה שהצפייה בהמשך התוכנית תהיה הרבה יותר מהנה מקודם.
5. לרובינו יש מכשיר סלולארי מהדור השלישי, היכנסו ליומן וקבעו פגישה עם עצמכם! רשמו לעצמכם ימים ושעות בהם אתם עושים פעילות גופנית.
6. בהפסקת הצהריים בעבודה צאו לנשום קצת אוויר מהמשרד הקודר ועשו הליכה של 10 דקות. מספר ימים אחר כך נסו לצעוד את אותם צעדים ב-8 דקות, כלומר הגבירו מעט את המהירות.
7. תוך כדי שאתם יושבים במשרד או מול הטלוויזיה עשו תרגילי כוח לחיזוק ועיצוב השריר. תאמינו לי זה עובד גם באמצע שיעור, אף אחד לא ישים לב. הדקו את הבטן ל-30 שניות בעודכם נושמים כרגיל, או כווצו והדקו את הרגליים למשך 60 שניות. בצעו 3 סטים בכל פעם. תוך שלושה שבועות תחושו שהשרירים שלכם התחזקו!
8. קנו פדומטר, כך תוכלו למדוד את מספר הצעדים ואת המרחק אותו הלכתם במהלך כל היום.
כל שבוע נסו להגדיל במעט את המרחק. ביחד קל יותר ידוע כי שיתוף פעולה עם פרטנר יוביל להגברת המוטיבציה ולשיפור הביצועים.
קבעו עם חבר לצאת להליכה מספר פעמים בשבוע. כך תרוויחו גם שריפת שומנים, בניית שריר וחברות טובה יותר.
אני לא מצפה שתיישמו את כל הטיפים בבת אחת אלא תפנימו כל מספר ימים טיפ או שניים. זה לא ייצור אצלכם קוביות בבטן אבל זה יתחיל ליצור שינוי חיובי באורח החיים היום יומי שלכם.
אחרי מספר ימים בהם תבצעו את הטיפים תבינו כי זה עוזר לגוף שלכם להיות קליל יותר ותירצו לעשות עוד ועוד… הכאב משתלם וממכר במידה ופעילות גופנית הינה מימד חדש בחייכם אתם אכן עלולים לסבול מכאבי שרירים בתחילת הדרך.
הכאב הוא זמני בלבד וחולף לאחר מספר אימונים, אל תיתנו לכאב לשבור אתכם! להקלה על הכאבים כדאי להתחיל את הפעילות בהדרגה ובמתינות דרך פעילויות יום יומיות.
כמובן שכדאי להשקיע בחימום ובשחרור לפני ואחרי כל אימון. זכרו! כאשר השרירים שלכם תפוסים מעט משמע שאתם שורפים יותר קלוריות לאחר האימון.
ידוע כי עבודה על שרירים לוקחת זמן וזקוקה לסבלנות. אל תצפו אחרי שבועיים לרדת 5 קילו ולראות ידיים מעוצבות. ירידה נבונה במשקל היא איטית אך משתלמת לעתיד.
דיאטות כאסח למשל גורמות לגוף שלנו לאיבוד נוזלים ולאחר שהגוף יקבל שוב את האוכל אליו הוא רגיל משקל גופנו יעלה את כל מה שהורדנו במהירות ואף כפול.
ירידה מתונה במשקל המשלבת פעילות גופנית לא תכניס את הגוף שלנו לשוק ותאפשר לנו לשמור על המשקל לאורך זמן רב ואפילו לתמיד, כמובן אם נתמיד באורח חיים בריא.
ברגע שתפנימו את חשיבותה של הפעילות הגופנית יהיה לכם קל להתמיד ואולי אפילו תתמכרו אליה!
בכדי להוכיח לכם שפעילות גופנית מלבד היותה המקור הראשי להרזיה וחיטוב הגוף היא גם בריאה, הבאתי לכם מספר עובדות ידועות שתמיד כדאי להיזכר בהן:
• ירידה במשקל ושמירה על המשקל מוכיחה שיפור המצב הנפשי, בזמן הפעילות מופרשים הורמונים המכונים אנדורפינים, התורמים להרגשה הטובה.
יש הטוענים שניתן ממש להתמכר לתחושה זו מה שיכול לגרום להתמדה בביצוע הפעילות הגופנית.
• ירידה במשקל הוכיחה על ידי מחקרים כי היא שומרת על בריאות המוח וקריטית לשמירת הקוגניציה והזיכרון ויכולה אף למנוע אלצהיימר אצל מבוגרים ומניעת שיבושים בזיכרון מעל גיל 30.
• שיפור הסימפטומים של מחלות מעיים, הקטנת חומרת הדלקת והסימפטומים של המחלות קרוהן וקוליטיס.
• מניעה ושיפור דלדול מסת העצם, בזכות שיפור בספיגת הסידן לעצמות והקטנת הפרשתו. אם תבצעו את הפעילות הגופנית בשעות היום יש סיכוי לספוג מנת ויטמין D החיוני לספיגת סידן בגוף.
• מניעת מחלות לב וכלי דם, שמירה על לחץ דם תקין,מניעת שומנים בדם ורמת סוכר תקינה בגוף;רמת האינסולין בדם מתאזנת בזמן ביצוע הפעילות הגופנית.
• מניעת סרטן השד ומעי הגס, פעילות גופנית בינונית מהנה במהלך השבוע מקטינה את הסיכוי לסרטן.
• מניעת עצירות , פעילות גופנית ממריצה את הדם ומשפרת את העברת המסר דרך מערכת העצבים.
בנוסף שילוב שתיית מים מרובה תתרום למניעת ושיפור העצירות. לעולם אל תתייאשו! אף פעם לא מאוחר! בכל שלב בחיים ניתן להתחיל לעשות שינוי משמעותי ולשפר את איכות החיים.
אנשים הסובלים ממחלה מסוימת אף מוכרחים לעשות פעילות גופנית ולשפר את הרגלי האכילה שלהם.
סוגי פעילות גופנית מאמן הכושר האישי שלכם יוכל להתאים עבורכם פעילות גופנית מתאימה ביחס למצב הגופני שלכם, גילכם, אופי המתאמן, מטרות וכן הלאה.
שימו לב!!! כאשר אין בידכם ידע מקצועי בפעילות גופנית חדשה , מומלץ לבצע תרגילים תחת השגחתו הצמודה של מאמן הכושר שלכם, מה שימנע פציעות ויביא אתכם לתוצאות הרצויות.
אם הגעתם לסוף הכתבה אני מניחה כי אתם מעוניינים בשינוי באורח החיים שלכם ושיפור איכות החיים באופן משמעותי. למידע נוסף על פעילות גופנית ותזונה נבונה, צרו עימי קשר עכשיו בטלפון

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *