טיפים בנושא תזונה נכונה למתאמנים בענפי הספורט השונים ידוע כי כושר ותזונה חייבים ללכת יד ביד, בכדי להתחיל לחיות אורח חיים בריא כדאי לשלב בין כושר לתזונה.
הרי ברור לכולנו שפעילות מאומצת כמו ספינינג אשר תשרוף בגופינו כ-420 קלוריות, אינה משתווה לאכילת סופגנייה. בכדי שהגוף שלנו יהיה בריא וחזק, הוא חייב לקבל את כל הויטמינים הנמצאים בכל אבות המזון.
כושר גופני לבדו לא יעזור בשיפור רמת הכולסטרול או הסוכר בגוף, אלא בשילוב תזונה נכונה ובריאה המתאימה למצבנו הבריאותי.
להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להחליט מה כדאי לכם להכניס לפה כדי לייעל תהליך של כושר גופני:
1. התחלתם דיאטה ואתם חוששים כי הפחמימות ינפחו אתכם.
במידה ותמחקו את הפחמימות מרשימת המכולת, תחושו ברעב, עייפות ועצבנות. במידה ואתם מתכננים להתאמן בתוך חדר כושר, אי אכילת פחמימות רק תפגע בכם.
חשוב מאוד לאכול לפחות 3 שעות לפני אימון, ארוחה המשלבת פחמימות מורכבות כגון: גרנולה, לחם מחיטה מלאה, פסטה מלאה, אורז מלא, סובין ועוד.
זמן קצר לפני האימון, כדאי לאכול חטיף קטן המורכב מפחמימות פשוטות כגון בננה קטנה או כוס קורנפלקס רגיל.
בכדי שהשרירים יעבדו ולא יישחקו, אתם חייבים להוסיף לתזונה היומיומית שלכם מזונות המכילים פחמימות מורכבות ופשוטות.
2. במידה והמטרה שלכם היא לבנות שריר כדאי לשלב בארוחה הכבדה מלבד פחמימות מורכבות, גם שומנים בלתי רוויים וחלבונים.
שימו לב כי ינסו למכור לכם אבקות חלבון שכביכול בעזרתם תנפחו את השרירים, חשוב כי תבינו כי החלבון מצוי גם בארוחות רגילות כגון: בצים, חזה עוף, דג, טונה, גבינות ועוד.
לכן, חשוב לשלב בתפריט שלכם מזונות נוספים ולא רק חלבונים או אבקות חלבון. 3. מים הם הממתק של הטבע ובלעדיהם לא ניתן להתקיים.
חשוב מאוד לשתות מים ביום יום ובמיוחד ביום בו אתם מתכננים לעשות אימון חדר כושר. כל סוג של אימון מצריך שתיית מים בכמות מספקת.
גם אם אתם עושים הליכה איטית אתם מאבדים נוזלים, אפילו כשאתם נושמים אתם מאבדים נוזלים.
אדם ממוצע המתאמן מאבד כ-3 ליטרים של זיעה, לכן עלינו להחזיר לעצמינו את הנוזלים שאיבדנו בכדי למנוע התייבשות, התעלפות וגרוע מכך.
לדוגמא אדם השוקל 70 קילוגרם המבצע כושר גופני של 60 דקות בעוצמה בינונית בתנאי סביבה חמה, צריך לשתות כ- 3 ליטרים של מים המשתווים ל- 15 כוסות, שכל כוס מכילה 200 מיליליטר.
4. אחרי אימון אירובי מומלץ לאכול פחמימות בשילוב חלבונים. הגוף שלנו איבד הרבה אנרגיה במהלך האירובי וכמובן הרבה נוזלים.
בכדי להחזיר לו את האנרגיה בצורה חיובית, לשפר את הפעילות ובכדי לחדש בגוף את מאגרי הגליקוגן, כדאי לנצל את חלון ההזדמנויות (שעה מתום האימון הגוף שלנו ממשיך לשרוף קלוריות) ולאכול ארוחה עשירה בפחמימות וחלבונים.
חשוב לבנות תפריט מאוזן עם מזונות דלים בשומן ומלאים בסיבים תזונתיים.
הימנעו מסוכרים אשר יעניקו לכם אנרגיה ל-20 דקות ויגרמו לכם להרגיש תשושים ועייפים יותר והתייעצו עם תזונאית מוסמכת העובדת עם חדר כושר, שתדריך אתכם כיצד לאזן את הגוף עם ארוחות מזינות וכמובן כושר גופני.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *