מאת טלי מחלב, בלוגרית והמאמנת לאורח חיים בריא

אני מרגישה את השינויים האלה כבר בדקה הראשונה על האופניים. הלב פועם בחוזקה, השרירים מתהדקים והנשימה קצובה ומאומצת. כעבור כמה דקות של חימום ההרגשה הזו חולפת (למזלי), הגוף מסתגל לעומס והאימון ממשיך במלוא העוצמה לה אני מסוגלת, באותו היום (וכמו שאתם יודעים זה משתנה מיום ליום, מאימון לאימון).

בין אם לקחתי הפסקה ארוכה מאימונים ובין אם אני מתמידה בטירוף, משהו בהחלט קורה לנו בפנים ותמיד סקרן אותי לדעת מה קורה בגוף שלי במהלך אימון. מה קורה בתוכי כאשר הגוף נפגש עם מכשירי הכוח במכון הכושר או כשאני נשכבת על מזרון היוגה בסטודיו שבקומה העליונה.

מסתבר שלא מעט דברים מתרחשים במקביל, כמה מהם כאן לפניכם:

  1. זרימת הדם למוח מתעצמת, מה שהופך אותנו לערניים יותר, מודעים יותר וחדים יותר וזה קורה בזכות הורמון האדרנלין המופרש מבלוטת יותרת הכיליה, שהופך אותנו לבעלי מוטיבציה וידוע כחוסם כאב.
  2. אם אתם מרימים משקולות, יכולת הגוף ללכוד ולאחסן גלוקוז תשתפר!
  3. אם חזרתם להתאמן לאחר הפסקה ארוכה, קרוב לודאי שיופיעו כאבים והגוף יהיה נוקשה בהתחלה. מה עושים? שום דבר, ממשיכים להתאמן כרגיל! חשוב להבין, כשעושים משהו שלא רגילים לעשות הגוף נכנס לתהליך תיקון וזה נורמאלי לחלוטין. פשוט צריך להתמיד וזה עובר. יומיים שלושה אחר כך אפשר לעבוד בעצימות גבוהה יותר מבלי לחוש כאב בשום מקום בגוף ומניסיון, ההרגשה פשוט נהדרת!
  4. לאחר מספר שבועות של אימונים אינטנסיביים מתחילים להתחזק. מסת השריר עולה ומתחילים לראות שינוי במדדים. אתם מסתכלים על עצמכם במראה ואתם אוהבים את מה שאתם רואים! אוהבים את השינוי, את השיפור, את החיטוב. בינינו, אין תחושה טובה מזו, וזו אולי זריקת המרץ הטובה ביותר כדי לרצות להמשיך להתאמן.
  5. השינוי מורגש גם מחוץ לחדר הכושר. פתאום, כל פעולה פשוטה שבשגרה הופכת להיות קלה יותר. קל יותר לדלג במדרגות, לצאת ולהיכנס למכונית, לסחוב את הקניות בסופר וגם העייפות המוכרת חולפת ובמקומה תחושת אנרגיה מציפה אותנו. אושר עילאי!!
  6. כעבור תקופה משמעותית יותר, בערך כשישה חודשים מרגע שהתחלתם להתאמן בעיקביות, השרירים מתחזקים במידה ניכרת, הלב מסוגל לשאוב דם חזק יותר ולכן הוא לא צריך להתכווץ בתדירות גבוהה ובזכות זאת, הסיכון להתקף לב יורד. כעבור חצי שנה עד שנה בריאות העצם משתפרת וצפיפות העצם עולה וגם בריאות נפש משתפרת ומתייצבת. פעילות גופנית היא כלי מדהים לטיפול בחרדה ומצבי מתח וסטרס. נסו את זה לפני שאתם פונים לארון התרופות!

אבל אולי הדבר הטוב ביותר שקורה כששומרים על שיגרת אימונים עקבית, היא העובדה שזה הופך להיות הרגל חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. כשאני לא מתאמנת אני מרגישה נורא, בכל ההיבטים, גם הגופניים וגם הנפשיים, וכשאני מתמסרת לשגרת האימונים התחושה פשוט נהדרת. זו ההתמכרות הכי טובה והתרופה הכי יעילה שאתם יכולים לתת לגוף שלכם. אז למה אתם מחכים?

חדר כושר ברמת גן, חדר כושר בתל אביב, חדר כושר בראשון לציון, חדר כושר בחדרה