לאחר שנים רבות של ניסיון ולימוד של כל סוגי האימונים. הגעתי למסקנה שאין תחום או אימון שיותר טוב מהשני. בשביל לראות תוצאות ללא פציעות צריך להתאמן בהדרגה בכל השיטות, בכל הסוגים ולגוון. כמובן שלפי הצורך, הדרישה והיעדים מתמקדים יותר או פחות בשיטות אימון ותרגילים מסוימים.

לדוגמא:

מי שרוצה להוריד אחוזי שומן בגוף, צריך להתמקד באימוני כוח, תרגילים פונקציונליים ותרגילי משקל גוף, עם עדיפות לתרגילים העובדים על כמה מפרקים ושרירים יחד, בו זמנית, באימון 1.

מי שיש לו בעיות לב, כולסטרול, לחץ דם גבוה או מעשן, עדיף להתמקד באימוני סיבולת לב ריאה/אירובי.

מי שמרגיש שהיציבה שלו לא טובה ושיש בעיה בהחזקת הגוף, בגלל טונוס שרירי קצר או חולשה של שרירים, צריך להתמקד יותר באימוני פילאטיס, יוגה ומתיחות, כמובן גם לתת דגש על המודעות העצמית של הגוף ביומיום, של החזקת הגוף ביציבה נכונה.

מי שמעוניין ״להתנפח״ ולהגדיל את מסת השריר, צריך להתמקד באימוני פיתוח גוף והיפרטרופיה בחדר הכושר, בצורת A,B,C – כלומר, לחלק את הגוף לקבוצות שרירים ולאמן בכל אימון חלקים ושרירים אחרים.

*כמובן שתזונה נכונה היא גורם חשוב נוסף בתהליך, על זה כתבתי מאמר בנפרד.

ברשת זאוס חילקתי את החוגים לפי עולמות וצבעים, שיהיה קל לדעת לאיזה שיעורים ואימונים לתת דגש על מנת שנקבל את התוצאות שאנחנו רוצים ללא פציעות וללא כאבים. כל עולם וצבע מאגד בתוכו את כל סוגי השיעורים, החוגים והאימוני הסטודיו של אותו תחום.

 

עולם ה- HIGH PULSE:

כל האימונים והשיעורים הדינאמיים, בעלי אופי עצים מאוד, שבהם מגיעים לדופק גבוה. אני מאוד מאמינה באימונים ושיעורים המשלבים ביחד גם עבודה אנאירובי (כוח/סיבולת שריר) וגם אירובי/סיבולת לב ריאה יחד. באימונים אלו יש את כלל מרכיבי הכושר הגופני, עם תרגילים המאתגרים את כל קבוצות השרירים ביחד. מה שגורם לשריפת קלוריות מוגברת במהלך האימון כי הדופק גבוה וגם לאחריו, כשהגוף למעשה מתחיל תהליך שיקום ובניית שריר וממשיך לעבוד גם לאחר האימון בגלל צריכת האנרגיה הנדרשת לבניית השרירים מחדש. התוצאה הינה הורדה באחוזי שומן באופן משמעותי (עיצוב/חיטוב הגוף) בעקבות שיפור ועלייה בחילוף החומרים.

עולם ה-

EAST&WEST: combine physical, mental, and spiritual together

עולם זה מחבר בין המזרח למערב (יוגה שנולדה במזרח, פילאטיס מאירופה)

העולם הרגוע, השיקומי/בריאותי, המחזיר את הגוף לפרופורציות טבעיות וטונוס שרירי נכון. מחזק ומגמיש את הגוף על ידי תרגילים המאתגרים את השרירים המייצבים, מתאים מאוד להורדת כאבים, הורדת לחצים פיזיים ונפשיים והחזרת המפרקים לטווחים מלאים.

עולם הדאנס DANCE:

עולם הריקודים, מגוון הסגנונות לכל הרמות. בואו למפגש שתגלו בו את הקסם וההנאה שבריקוד המשלב בילוי, פעילות ספורטיבית ואומנות דרך קצב ותנועה.

שיעורי ריקוד מגוונים המלווים במוזיקה קצבית בסגנונות שונים, עם כוריאוגרפיות וקומבינציות המשפרות את השליטה על הגוף, שיפור התנועתיות והטכניקה, קורדינציה, ביטחון עצמי ושמיעה מוזיקלית. אין צורך בניסיון קודם.

ZEUS Blend:

עולם האימונים והשיעורים הייחודיים של זאוס, ה- BLEND המושלם של שיעורים ואימונים עם שילובים מגוונים, מקוריים ונועזים. בעולם זה יש חיבור של כמה סגנונות אימון ועולמות בשיעור 1.

מחברת המאמר:

מיה תדהר

מנהלת מקצועית רשת זאוס

ניתן לפנות אלי לכל שאלה:

maya@zeusport.co.il

בהצלחה!!!

חוגים